Novoroční přání - motiv číslo PF-134 (možný rozměr: 9x13, 10x15, 10x20cm).

Letopočet u náhledu novoročenky je pouze informativní a bude samozřejmě upraven dle aktuálního roku.
Po odeslání objednávky vám bude nejprve zaslán grafický návrh ke korektuře a teprve po jeho schválení se novoročenky zhotoví.
Ceny pro jednotlivé rozměry dle počtu kusů naleznete v ceníku.
 

    Aktuální motiv novoročenky 

   
Další možné barevné varianty tohoto motivu

 

Ceny novoročních přání

Počet kusů

cena

Počet kusů

cena

9x13 cm

10x15 cm

10x20 cm

9x13 cm

10x15 cm

10x20 cm

20

500,- 600,- 700,-

110

1.400,-

1.500,-

1.600,-

30

600,-

700,-

800,-

120

1.500,-

1.600,-

1.700,-

40

700,-

800,-

900,-

130

1.600,-

1.700,- 1.800,-

50

800,-

900,-

1.000,-

140 1.700,- 1.800,- 1.900,-

60

900,-

1.000,-

1.100,-

150 1.800,- 1.900,- 2.000,-

70

 1.000,-

1.100,-

1.200,-

160 1.900,- 2.000,- 2.100,-

80

1.100,-

1.200,-

1.300,-

170 2.000,- 2.100,- 2.200,-

90

1.200,-

1.300,-

1.400,-

180 2.100,- 2.200,- 2.300,-

100

1.300,-

1.400,-

1.500,-

190 2.200,- 2.300,- 2.400,-

         Při větším množství kusů oznámení než je uvedeno v tabulce, bude zhotovena individuální kalkulace ceny.

 

Původ a historie novoročenky

Novoročenka, PF, slangově Péefko – odvozeno z francouzského Pour féliciter – "pro štěstí" je obvykle kartička s přáním do nového roku. Původ a historie hromadného rozšíření novoročenek v českém prostředí jsou nejasné. Obvykle se uvádí, že významným popularizátorem novoročenek byl hrabě Karel Chotek z Chotkova a Vojnína (1783 - 1868, v letech 1826 - 1843 nejvyšší pražský purkrabí). S jeho jménem je údajně spojeno též pronikání zkratky PF, z francouzského "pour féliciter", do českého prostředí. Francouzština patřila na počátku 19. století k povinné výbavě nejvyšších společenských vrstev, francouzská inspirace není proto překvapující. Zajímavé však bezesporu je, že zkratka PF v českém prostředí zdomácněla a dodnes je text PF či POUR FÉLICITER téměř běžnou součástí českých novoročenek. Významnými propagátory a tvůrci novoročenek byli a jsou výtvarní umělci. Je pravděpodobně jejich zásluhou, že novoročenka nemá být pouze slovním sdělením, ale též uměleckým dílem, které má potěšit a často též pobavit. Všeobecné rozšíření novoročenek je spojeno se sériovou výrobou zejména tištěných papírových přání a v poslední době též stále oblíbenějšími elektronicky rozesílanými novoročenkami. Novoročenky si dodnes uchovávají charakter důvěrného osobního sdělení. Své místo však mají i v moderním obchodním marketingu.

 

 

Objednat