Novoroční přání - motiv číslo PF-230 (možný rozměr: 9x13, 10x15, 10x20cm).

Letopočet u náhledu novoročenky je pouze informativní a bude samozřejmě upraven dle aktuálního roku.
Po odeslání objednávky vám bude nejprve zaslán grafický návrh ke korektuře a teprve po jeho schválení se novoročenky zhotoví.
Ceny pro jednotlivé rozměry dle počtu kusů naleznete v ceníku.
 

    Aktuální motiv novoročenky

 

Ceny novoročních přání

Počet kusů

cena

Počet kusů

cena

9x13 cm

10x15 cm

10x20 cm

9x13 cm

10x15 cm

10x20 cm

20

500,- 600,- 700,-

110

1.400,-

1.500,-

1.600,-

30

600,-

700,-

800,-

120

1.500,-

1.600,-

1.700,-

40

700,-

800,-

900,-

130

1.600,-

1.700,- 1.800,-

50

800,-

900,-

1.000,-

140 1.700,- 1.800,- 1.900,-

60

900,-

1.000,-

1.100,-

150 1.800,- 1.900,- 2.000,-

70

 1.000,-

1.100,-

1.200,-

160 1.900,- 2.000,- 2.100,-

80

1.100,-

1.200,-

1.300,-

170 2.000,- 2.100,- 2.200,-

90

1.200,-

1.300,-

1.400,-

180 2.100,- 2.200,- 2.300,-

100

1.300,-

1.400,-

1.500,-

190 2.200,- 2.300,- 2.400,-

         Při větším množství kusů oznámení než je uvedeno v tabulce, bude zhotovena individuální kalkulace ceny.

 

Původ a historie novoročenky

Novoročenka, PF, slangově Péefko – odvozeno z francouzského Pour féliciter – "pro štěstí" je obvykle kartička s přáním do nového roku. Původ a historie hromadného rozšíření novoročenek v českém prostředí jsou nejasné. Obvykle se uvádí, že významným popularizátorem novoročenek byl hrabě Karel Chotek z Chotkova a Vojnína (1783 - 1868, v letech 1826 - 1843 nejvyšší pražský purkrabí). S jeho jménem je údajně spojeno též pronikání zkratky PF, z francouzského "pour féliciter", do českého prostředí. Francouzština patřila na počátku 19. století k povinné výbavě nejvyšších společenských vrstev, francouzská inspirace není proto překvapující. Zajímavé však bezesporu je, že zkratka PF v českém prostředí zdomácněla a dodnes je text PF či POUR FÉLICITER téměř běžnou součástí českých novoročenek. Významnými propagátory a tvůrci novoročenek byli a jsou výtvarní umělci. Je pravděpodobně jejich zásluhou, že novoročenka nemá být pouze slovním sdělením, ale též uměleckým dílem, které má potěšit a často též pobavit. Všeobecné rozšíření novoročenek je spojeno se sériovou výrobou zejména tištěných papírových přání a v poslední době též stále oblíbenějšími elektronicky rozesílanými novoročenkami. Novoročenky si dodnes uchovávají charakter důvěrného osobního sdělení. Své místo však mají i v moderním obchodním marketingu.

 

 

Objednat