Počet kusů |
cena |
Počet kusů |
cena |
||||
9x13 cm |
10x15 cm |
10x20 cm |
9x13 cm |
10x15 cm |
10x20 cm |
||
20 |
500,- | 600,- | 700,- |
110 |
1.400,- |
1.500,- |
1.600,- |
30 |
600,- |
700,- |
800,- |
120 |
1.500,- |
1.600,- |
1.700,- |
40 |
700,- |
800,- |
900,- |
130 |
1.600,- |
1.700,- | 1.800,- |
50 |
800,- |
900,- |
1.000,- |
140 | 1.700,- | 1.800,- | 1.900,- |
60 |
900,- |
1.000,- |
1.100,- |
150 | 1.800,- | 1.900,- | 2.000,- |
70 |
1.000,- |
1.100,- |
1.200,- |
160 | 1.900,- | 2.000,- | 2.100,- |
80 |
1.100,- |
1.200,- |
1.300,- |
170 | 2.000,- | 2.100,- | 2.200,- |
90 |
1.200,- |
1.300,- |
1.400,- |
180 | 2.100,- | 2.200,- | 2.300,- |
100 |
1.300,- |
1.400,- |
1.500,- |
190 | 2.200,- | 2.300,- | 2.400,- |
Při větším množství kusů oznámení než je uvedeno v tabulce, bude zhotovena individuální kalkulace ceny. |
Původ a historie novoročenky
Novoročenka, PF, slangově Péefko – odvozeno z francouzského Pour
féliciter – "pro štěstí" je obvykle kartička s přáním do nového roku. Původ a
historie hromadného rozšíření novoročenek v českém prostředí jsou nejasné.
Obvykle se uvádí, že významným popularizátorem novoročenek byl hrabě Karel
Chotek z Chotkova a Vojnína (1783 - 1868, v letech 1826 - 1843 nejvyšší pražský
purkrabí). S jeho jménem je údajně spojeno též pronikání zkratky PF, z
francouzského "pour féliciter", do českého prostředí. Francouzština patřila na
počátku 19. století k povinné výbavě nejvyšších společenských vrstev,
francouzská inspirace není proto překvapující. Zajímavé však bezesporu je, že
zkratka PF v českém prostředí zdomácněla a dodnes je text PF či POUR FÉLICITER
téměř běžnou součástí českých novoročenek. Významnými propagátory a tvůrci
novoročenek byli a jsou výtvarní umělci. Je pravděpodobně jejich zásluhou, že
novoročenka nemá být pouze slovním sdělením, ale též uměleckým dílem, které má
potěšit a často též pobavit. Všeobecné rozšíření novoročenek je spojeno se
sériovou výrobou zejména tištěných papírových přání a v poslední době též stále
oblíbenějšími elektronicky rozesílanými novoročenkami. Novoročenky si dodnes
uchovávají charakter důvěrného osobního sdělení. Své místo však mají i v
moderním obchodním marketingu.